jueves, 17 de julio de 2014

NUEVOS DATOS DE LA PRÓXIMA TEMPORADA EN LES ARTS

Desde la Conselleria de Cultura se ha remitido una nota de prensa con nuevas informaciones acerca de la programación que integrará la próxima temporada operística 2014/2015 en el Palau de les Arts. Faltan por conocerse todavía muchos datos, que posiblemente todavía no sepan ni en el propio coliseo valenciano, además de los muchos cambios y sorpresas que siempre forman parte de la práctica habitual de este teatro.
 
La temporada definitivamente se iniciará demasiado tarde, el 9 de diciembre, con Manon Lescaut, de Giacomo Puccini, bajo la dirección musical, o lo que sea, de Plácido Domingo, excepto la última función que será dirigida por el alcoyano Jordi Bernàcer.  Habrá cinco representaciones más, los días 12, 16, 19, 21 y 27 de diciembre. La producción presentada, del Teatro Regio de Parma, es la que estaba prevista la pasada temporada y que tuvo que cancelarse a primeros de año por la nefasta decisión del conseller Buch de cerrar el teatro por el desprendimiento de un trozo de trencadís de la fachada del teatro. La dirección escénica correrá a cargo del británico Stephen Medcalf, quien fuera ya el responsable de La flauta mágica que pudimos ver hace dos temporadas. En el reparto se anuncian los nombres de la soprano uruguaya María José Siri (Manon Lescaut), el tenor puertorriqueño Rafael Dávila (Des Grieux) y el barítono italiano Gabriele Viviani (Lescaut). A priori nada que levante una especial expectación. Ya veremos.
 
El 15 de diciembre tendrá lugar el estreno de la zarzuela Luisa Fernanda, de Federico Moreno Torroba, que también podrá verse los días 18 y 22 del mismo mes y 9 y 12 de enero, bajo la dirección musical de Jordi Bernàcer en una producción del Teatro Real de Madrid con dirección escénica de Emilio Sagi. El papel de Vidal será interpretado por Plácido Domingo, a quien acompañaran en escena los tenores Celso Albelo y José Bros, la canaria Davinia Rodríguez y, por fin en Les Arts, la soprano valenciana Isabel Rey.
 
El 31 de enero se estrenará Don Pasquale, de Donizetti, que se representará también los días 3, 5, 8, 11, y 13 de febrero. El italiano Roberto Abbado  será el encargado de la dirección musical, mientras que entre los cantantes destaca la presencia de la joven e interesantísima soprano norteamericana Nadine Sierra, como Norina, quien estará acompañada por el bajo italiano Michele Pertusi (Don Pasquale), el tenor ruso Maxim Mironov (Ernesto) y el barítono polaco Artur Ruciński como Malatesta. No se ofrece todavía ningún dato sobre la producción.
 
El 8 de marzo se llevará a cabo el estreno de la que, en principio, podría ser la propuesta más interesante de la temporada. Se trata de la ópera Norma, de Bellini, bajo la dirección musical del valenciano Gustavo Gimeno, en una nueva producción propia del Palau de les Arts con la dirección escénica de Davide Livermore. En el apartado de cantantes se anuncia la presencia de la mítica soprano italiana Mariella Devia en el papel protagonista. Un auténtico lujo que espero que no se frustre. No se ofrecen más nombres del reparto, aunque podría estarse negociando el retorno a Valencia de Gregory Kunde. Además de la del estreno, se anuncian representaciones los días 11, 14, 21, 24, 27 y 31 de marzo.
 
El 30 de abril será el estreno de Nabucco, de Giuseppe Verdi, que contará con la dirección musical del italiano Nicola Luisotti, una batuta solvente a quien ya pudimos ver en Les Arts en Mefistofele, de Arrigo Boito, en 2011. Habrá seis funciones más los días 2, 5, 7, 10, 12 y 14 de mayo, sin que se ofrezca dato alguno de la producción o los intérpretes.
 
Y hasta ahí una temporada de circunstancias, corta en títulos, que será completada con conciertos y representaciones a cargo de los alumnos del Centre de Perfeccionament Plácido Domingo.
 
Entre los conciertos se anuncia ya al húngaro Henrik Nánási, director musical de la Komische Oper de Berlín, el 7 de noviembre en el infame e inaudible Auditori, con Divertimento para orquesta de cuerda y la ópera El castillo de Barbazul, ambas de Béla Bartók.
 
El 16 de noviembre, Gustavo Gimeno dirigirá las sinfonías 4 y 6 de Beethoven; el 26 de marzo tendrá lugar un recital del barítono Carlos Álvarez; y el 10 de abril se ofrecerá el  Stabat Mater, de Rossini.
 
En cuanto al Centre de Perfeccionament Plácido Domingo, los días 21, 22 y 23 de noviembre se ofrecerá el oratorio de Antonio Vivaldi Juditha triumphans; el 27 de enero se anuncia un concierto espectáculo con obras de Mozart y de Martín i Soler; y los días 22, 28 y 31 de mayo se representará Narciso, de Domenico Scarlatti, en coproducción con el Festival de Música Antigua de Innsbruck y con el suizo Diego Fasolis como director musical.
 
Pues de momento eso es lo que hay. Ya veremos.

29 comentarios:

  1. Musical, dirección musical. El "o lo que sea" sobra. Desconozco tu formación musical, Atticus, pero la de Plácido Domingo es amplia y universalmente reconocida, y entre sus capacidades está la de dirigir orquestas. Te podrá gustar más o menos cómo lo hace, pero musical es, porque este señor es un músico profesional desde hace muchos años.

    En otro orden de cosas, no deja de sorprenderme que, con lo activos que estáis con vuestras protestas, hables en términos tan poco respetuosos del único artista que de verdad se ha mojado para defender la temporada de Valencia. Pero el ser agradecido o no y con quien ya va en cada persona.

    Quien tiene un blog es completamente libre de opinar cómo le plazca, pero las cosas por su nombre. Un director de orquesta de encarga de la dirección musical.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Papagena, no sé si eres tú o alguien que ha usurpado tu personalidad. Por tu defensa de Domingo intuyo que sí eres tú, pero, chica, nos conocemos hace bastante tiempo y creí que controlabas mi discutible y desafortunado sentido del humor.
      Yo respeto a Plácido como el que más y de hecho en el anterior post que hice sobre la programación de la próxima temporada hubo quien me acusaba de que se me veía el plumero por no criticar a Domingo como director.
      Yo me limito, con mejor o peor fortuna, a dar mi opinión y, en este caso, dado que la faceta de Domingo director no me convence (como no me convencen otros muchos directores con amplísimos historiales en la dirección de orquesta) he hecho un comentario sarcástico Atticus style.
      Si te he molestado, te pido disculpas, básicamente porque te aprecio un montón.
      En cuanto a nuestras protestas, en las que por cierto hemos echado a faltar algo más de solidaridad externa, por supuesto que agradecemos la postura del Sr. Domingo, muchísimo, pero no por eso tendremos que decir que nos gusta todo lo que haga. Y tanto lo respetamos y valoramos que recientemente le hicimos socio de honor de nuestra Asociación, como bien sabes.
      Un abrazo y en cuanto puedas con una cerveza de por medio comentamos todo esto mucho mejor.
      Si me sigues ajuntando...

      Eliminar
  2. Pues yo desconozco la suya Papagena, pero debe ser ínfima si considera a Plácido Domingo director de Orquesta, porque si no fuese el, no dirigiría ni la banda de xirivella. Y en cuanto a que a dado la cara por el Palau..... Ja, Ja y ja. Ha estado haciendo en ese Teatro lo que le ha apetecido durante estos años. Infórmese un poquito

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Independientemente de que, como es lógico, su paso por Les Arts haya tenido sus contrapartidas, creo que sí se debe estar agradecido a Plácido Domingo por su defensa del proyecto y por estar dispuesto a venir aquí pudiendo hacerlo en cualquier parte del mundo ganando bastante más.

      Eliminar
  3. La verdad es que me da una pena a mí esto...

    Yo entro de vez en cuando a leer este blog, porque proporciona abundante información. Pero lo cierto es que en él se ha ido a degüello contra Helga, contra muchas de sus decisiones, contra muchas de sus actuaciones. En él se ha ido a degüello, no sólo por parte del autor del blog sino también de muchos de los habituales “comentaristas”...

    Ahora que nos va quedando poco... ¿Vamos a seguir yendo a degüello contra ese poco?

    Yo estoy de acuerdo con Papagena. La forma de dirigir de Plácido podrá gustar más o menos, pero es dirección musical.

    A lo largo de estos años he entrado repetidamente en este blog para obtener información. Su autor sin duda sabe de música más que yo. Pero muchas veces he salido cansada de tan acres críticas a todo lo relacionado con la Intendente. Que tendrá muchas cosas merecedoras de censura, pero también otras muchas dignas de alabanza. Y en mi opinión la balanza no ha estado en absoluto equilibrada.

    Ahora que nos va quedando poco, no se trata de cerrar los ojos y volvernos acríticos, pero... En fin, que estoy de acuerdo con Papagena...
    Laura

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracias por su comentario, Laura, pero me da la impresión de que hace bastante que no se pasa por el blog, lo cual comprendo, pero hace mucho tiempo que en estas páginas se está defendiendo la gestión artística de Helga y que su persona es fundamental para el mantenimiento de un proyecto de futuro serio.
      Otra cosa es que la gestión administrativa y su relación con el abonado haya dejado bastante que desear y eso es lo que se ha criticado aquí y cuando se hagan las cosas mal lo seguiré haciendo.
      Dicho eso, insisto: hoy por hoy defiendo sin ningún género de duda la necesidad de que Helga siga al frente de la dirección artística de la casa.
      Respecto a Plácido me remito a lo contestado a Papagena. Por supuesto que lo que hace Plácido es dirección musical, únicamente pretendía hacer una broma que, por lo que veo, no ha sido muy afortunada.
      De nuevo le traslado mi agradecimiento por dejar su comentario.
      Un abrazo

      Eliminar
  4. Os recuerdo que hubo gente que propuso "cerrar".
    Jamás pensé que fuera buena opción
    Espero que se trabaje con profesionalidad.
    Tenemos que ser pacientes y estar animados.
    En fin, feliz verano.

    ResponderEliminar
  5. Jo compartisc més o menys l'opinió d'Atticus, però sóc molt més pessimista. Parlem clar. Plácido és un dels millors tenors de la història, això és indubtable. És el meu tenor favorit. Una altra cosa és Plácido-director. No m'agrada gens. Ni tampoc al públic de Washington, on va ser escridassat. I no siguem tan ximples. Este senyor, com Helga, es queden per la pasta i res més. No recordeu l'anunci: "Compre bonos del Banco de Santandeeeer..." Per diners. Ningú no es recorda el seu recolzament a un bodrio anomenat "Luna" de Mecano? Arribà Plácido a comparar al Mecano amb Puccini, tot per pasta. Així que deixem-nos de dir lo bo què és perquè és fals. Yaron Traub li pega mil potades.

    Frau Helga és una senyora que té una agenda, truca i oferix a qui siga el doble del que cobraria en un altre lloc. Això ho fa qualsevol. Ningú no se'n recorda del cotxe de baseball amb conductor, els hotels de luxe, etc. Compromís en va preguntar a les Corts. la Consellera o una altra persona va dir que "no vamos a entrar factura a factura". Ací ens han malgastat els diners que acabaran pagant els nostres néts, i Helga forma part del cotarro. Com a responsable hauria d'haver fet allò que es fa a qualsevol lloc: una programació, un pla de viabilitat per al futur. I no s'ha fet més que traure la pasta gansa i pagar "lo que haga falta". S'ha contractat no a un, sinó als dos directors més cars del món. I lògicament, va ser cobrar menys i anar-se'n, que la pela és la pela. És una vergonya des del principi. Des de Zaplana i Calatrava i la fotracà de milions que han malbarat. Fora es riuen de nosaltres. Hem tingut el que s'ha votat i se segueix votant. Poques explicacions i poc de contro. Qui ha controlat el gasto? Les Corts? Jo diria que no. Les autoritats polítiques s'han comportat amb prepotència i han fet una gestió nefasta, perquè un projecte com va ser Les Arts ha d'estar en mans de professionals, no de polítics que volen ser ministres a Madrid o que tenen somnis de grandesa a curt termini. "Somos la envidia del mundo mundial".

    I ara què? Placido segur que se'n va i Helga no estarà ni un segons més del que el seu cachet mane. Ni un segon.

    Ens quedaran les bandes, les sarsueles, musicals i el pop-rock, perquè ens quedem sense orquestra, que és fonamental i no s'ha volgut cuidar. Tot no pot fer-se a colp de talonari i els joves músics estrangers, acostumats a cobrar més, no van a conformar-se, màxime quan tenen un futur incert. Igual que Fabra tancà a la força Canal 9 i no ha passat res, per "no cerrar escuelas" tancarà aquest OVNI desconxat que un senyor anomenat Calatrava va deixar-no en el riu i que s'inunda quan plou.

    I com que saben que poden fer el que vulguen perquè ningú dirà esta boca és meua. Ho faran i punt.

    Fa poc vaig rebre un qüestionari de "Les Arts". Allà on he pogut he expressat el meu malestar i he demanat responsabilitats des de Calatrava al que estan ara sense deixar-me a ningú. Milions d'euros que mai no se sabrà en què s'han gastat: "Señora síndica, no vamos a mirar factura a factura." Clar que no, ni totes juntes tampoc. A mi si que em miren factura a factura.

    Arribarà el dia que José Luis Moremo vinga amb Rockefeler: "Toma valencianos...." I és que ens ho hem guanyat a pols.

    ResponderEliminar
  6. Vaja, m'he enganyat de cotxe. Frau Helga, que es nota no podia caminar ni 5 minuts, tenia a la seua disposició un cotxe de golf amb conductor per anar de l'OVNI a l'Hemisfèric a càrrec del pressupost que tan generosament eixia dels nostres impostos. També va eixir a Levante i altres diaris que anava a hotels del mil euros de velló la nit "por motivos profesionales". Així que jo no tinc res que agrair-li a esta dona. Ella a mi sí. Jo pague impostos.

    ResponderEliminar
  7. Mire, Pep, confieso que no me ha apetecido leer concentradamente su, para mí, demasiado largo comentario.

    En cualquier caso, si usted considera que no tiene nada que agradecer a Helga, allá usted. Yo sí. Aunque yo tampoco cobro lo que ella. Pero no me importa que gente de valía cobre buenos sueldos. Y yo también pago impuestos. ¿De verdad se cree usted que se puede tener "lo mejor" sin pagarlo? ¿Por altruísmo hacia Valencia, quizás?

    ¡Qué cortedad de miras (tan habitual en nuestra tierra)!
    Laura

    ResponderEliminar
  8. Mire, Laura no crec que siga necessari que em falte el respecte amb allò de la "cortedad de miras" ni que em crega un ingenu o alguna cosa similar. Bé sé que les coses tenen un preu, com sé també, perquè no sóc tan ignorant, que esta gent ha cobrat ben cobrat el que ha fet, i potser molt més del que vosté i jo sabem.

    El treball de la senyora del cotxe de golf i hotels de luxe a costa dels impostos podria haver-lo fet un professional de la talla de Justo Romero, que ha estat infrautilitzat i té experiència de molts anys en el Palau de la Música i altres llocs, com ara Maestranza de Sevilla.

    És comú en esta terra nostra pensar-se que una estrangera va a fer-ho millor. És un complexe d'inferioritat que patim. Què hi farem? Romero és d'Extremadura, sinó m'enganye, però parla diversos idiomes i és un bon professional. Li ho puc assegurar.

    Per altra banda, em sembla un infantilisme llegir o no llegir una cosa segons la seua extensió. Un bloc no és un xat o un sms, dóna per expressar-se un poc més.

    Ja vorà què prompte Frau Helga se'n va. Que li aprofite mentre. Jo no tinc res que agraïr-li a una persona que ni en les Corts ha hagut manera de saber què cobra i què guanya en "extres". "No vamos a mirar las facturas una a una." En youtube ho pot vore. És breu.

    Felicitacions per la seua "larguedad de miras".

    Pep.

    ResponderEliminar
  9. Pep, jo sempre he sigut molt crític amb Helga i amb el descontrol presupostari, i sempre m'he mostrat contrari als que pensaven que era o Helga o l'apocalipsi, però reconeguem que Helga ha tingut oportunitats d'anar-se'n i s'ha quedat, disminuint considerablement els diners que guanya. Que sí, ja sé, que ja m'agradaria a mi guanyar la meitat del seu salari reduït, però el cas és que va poder marxar a Florència a guanyar més i es va quedar a València guanyant menys. Tot i això, jo també pense que el model de les Arts va ser un error des del primer moment, que es deuria haver controlat molt més el presupost i es deuria haver apostat per un model més sostenible. Hi ha a internet missatges meus dient això des d'abans de la inauguració, no es que m'ho invente ara, i malauradament el temps m'ha acabat donant la raó. Per damunt de que a mi m'agrade l'òpera i haja gaudit com el que més a les nits de glòria de Les Arts, la meua ética i el meu pensament polític em fan demanar un control total de les despeses públiques, i des d'eixe punt de vista, Les Arts ha sigut un fracàs absolut i una presa de pèl al contribuent. Però ara que ja està fet, que ja s'han gastat molts diners i que ja s'ha situat al panorama operístic mundial (gràcies, sobre tot, als anells de La Fura i Mehta), cal mantindre-ho com siga o perdrem tota la inversió, mal feta, però feta i això ja no es pot canviar.

    ResponderEliminar
  10. Hola, Titus:

    Fa temps que et llegieix a diversos llocs I normalment compartisc el que dius. En el cas Helga, la meua valoració és molt més negativa. Una Frau Super-Intendent com ella, abans que res, ha de ser una bona administradora dels recursos I ella ha segut tot el contrari. Ni se sap el que ha gastat. No hi control possible ni a través de les Corts, suposada seu de la sobirania popular. A youtube es pot vore una suposada “sessió de control” sobre el gasto d'aquesta dona. A les preguntes de la diputada les resposten foren evasives o “no vamos a mirar factura per factura”. A mi això em fa vergonya. I és una cosa de ve de lluny:

    http://www.europapress.es/comunitat-valenciana/noticia-compromis-pide-catala-helga-schmidt-expliquen-corts-desorbitadas-dietas-palau-les-arts-20130429151551.html

    És un escàndol. Jo ni puc ni vull agrair-li res. No s'ho mereix. La seua “gestió” ha contribuït a la caiguda d'aquest gegant de fang amb trencadís. Amb els diners públics ni es juga ni es fan coses pitjors. Que ha pogut anar al seu feu de Florència agafada de Mehta del braç... doncs no ho sé. Un càrrec com el seu no es pot exercir si no hi ha CONFIANÇA i dubte que cap teatre de l'òpera tinga un bon concepte d'ella, ja que ha estat part activa en la destrucció d'un projecte que ha costat milions d'euros. Ella és tan culpable com Calatrava i els polítics que ho han consentit.

    Si es queda és perquè no pot anar-se'n o perquè encara en cobra prou. Tin en compte que es pot cobrar en totes les lletres de l'abecedari i que el PP la protegeix en les Corts. No hi ha manera humana de saber quant continua cobrant. Així que no em queda més remei que pensar malament. Quan cobra ara? Dubte que se sàpiga. Jo juraria que més del que està escrit, que extres, dietes, i lletres fora de pressupost controlable en les Corts. En quan cobre menys del que espera, se'n va sense pensar-ho. Vingué pels diners i pels diners se n'anirà, igual que Plàcido. El “buenismo” no dona pera tant.

    Es de suposar que tracte de “llavar” el seu bon nom com a INTENDENT, o siga, com a organitzadora. Una intendent que no ha pensat en el futur ni ha fet un pla de viabilitat econòmic és una pèsima intendent. No necessitem “salvadores” que siguen tan bones que es baixen (?) el sou, sinó gent capaç, honesta i eficaç com Justo Romero sense anar més lluny. Per contractar bandes, sarsueles, musicals o òperes de baix pressupost i nivell artístic dubtós no fa falta massa “intendència”. Molts no ho saben, però a Torrent van de quan en quan òpera amb companyies barates dels països de l'Est I per quatre quinzets. Que se'n vaja, però que primer aclarisca quant ha cobrat en TOTAL, tot incloent-hi hotels de luxe, cotxes de golf i el que no sabem.

    Imagina't quan se'n vaja: Currículum: “Yo contribuir hundimiento Palau Arts”. No crec que siga una bona tarjeta de presentació per treballar enlloc.

    El que passa a València no passa ni a Villa Botijo de Abajo. Vergonya. Sempre ens quedaran els DVD de “Les Arts” amb subtitols en tots els idiones excepte en valencià, clar, que està clar que no hi pintem res. “Provincianos con teatrucho desconchado de provincias.” Ens ho tenim ben guanyat. Quant va a costar la visita del Papa? “Lo que haga falta. Lo que haga falta”. I així, tot. De vergonya.

    Gràcies pel teu interés.

    Pep.

    ResponderEliminar
  11. Sr. Gomis:

    No voy a entrar a comentar nada de lo que Vd. escribe porque no entiendo el catalán. Sólo espero y deseo que respete mi deseo de no aprender su lengua. Cada uno habla la lengua que quiere y estudia la que quiere, o ¿no?.

    Una sola cosa. Escribe Vd. más que el dueño del blog, quien generosamente le permite que escriba y escriba.

    Me parece genial que Vd. opine lo que quiera y cuando quiera pero, hombre, de eso a dedicarse a rebatir a todo el que opine en este blog....

    Vd. verá.

    Por favor, no me conteste a mi. Además, desafortunadamente salvo que Vd. escriba en castellano, no le voy a entender.

    Es una pena no poder leer sus largas parrafadas pero, ya se lo he dicho, el catalán no es una lengua que yo conozca. Lástima.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Dubte molt que no entenga el valencià, senyor anòmim. Ací qui pareix que no respecte ideees o llengües és vosté. Si és cert que no comprén pot usar traductgor Google. És gratis. Crec que Atticus en té. Per altra banda, abans d'escriure en valencià li ho vaig comentar al propietari del blog i no em posà cap problema, cosa que agraisc.

      I si vosté no vol aprendre valencià, a mi tant se me'n fot. El que no faré mai és deixar d'usar la meua llengua en l'àmbit valencià o català perquè hi haja persones com vosté.

      Jo participe en el blog lliurement i amb respecte. El que vosté no em té precisament.

      Eliminar
    2. Comprovat. A la dreta té vosté un tranductor Google. on diuTranslate-Traducir, li pega a "castellano" i ja està. Així no ha de ficar-se en la llengua que a valència usa un valencià. Si vosté té interés pel Palau de les Arts, el més probable és que siga d'esta Comunitat. Per això té doble delicte. La meua opinió me la reserve i la comentaré en el meu bloc, on tinc contacte amb un suec que escriu en suec. Google fa meravelles, però hi ha coses que no pot camviar.

      Eliminar
  12. Pep, pel que jo sé, que és poc, la direcció actual del PP preferiria que Helga se'n anara a Florència, o a sa casa, però volen llevar-se-la de damunt. Això no vol dir que vagen a ser transparents i a denunciar les seues despeses perquè seria llençar pedres a la seua teulada, ja que qui va consentir estes despeses era l'anterior cúpula del PP valencià. A més a més, transparència i PP són del tot incompatibles. Però el cas és que Helga no es una aposta del PP, sinò de Camps, i Fabra s'ha trobat amb Helga, amb l'ovni de Calatrava i amb una programació operística que ni enten ni li agrada. L'amenaça del tancament, com va passar de forma vergonyosa a Canal 9, està present, i Helga, tant com l'he criticat i tant malament com me cau, ara més pareix l'últim clau al que agafar-se per mantindre obert Les Arts que una altra cosa. Evidentment, continue pensant el mateix sobre les seues despeses, la seua opacitat i, ja que estem, sobre les denúncies per abús de les seues secretàries, motiu pel qual ja es mereixia l'acomiadament i que va ser ignorat pels polítics i, per desgràcia, pel públic valencià que li dona suport majoritari.

    ResponderEliminar
  13. Bé, Titus, farem "de tripas corazón" a vore què passa. Això sí, jo no espere gran cosa de helga ni de ningú. Ja sabem què passa en Canal 9. Els que hi havia al principi era per oposició. Arriba el que anava a folrar-se desp´res de comprar els favors de la trànsfuga de Benidorm i va col.locar els seus duplicant la plantilla. Se'n va el que més tard anirà a sucar de Telefónica a Madrid i deixa a l'amic del Bigotes, que no li fa cas i vol la independència. Col·loca a dit als seus en Canal 9 i triplica la plantilla. I el senyor que tenim ara que tan bé parla valencià ha segut col.locat pels qui li han dit des de Madrid que retalle més i això fa. Canal 9 a fer la mà. Fabra-2 no sembla interessat en la cultura i pense que puga traure rèdits polítics del Palau de les Arts, aixì que la cosa pinta mal. El que no entenc és que si Helga li molesta per què no la despatxa.

    Això sí, més que Català deu saber Helga...i que Fabra. Que es quede, doncs i vorem què passa.

    En fi, tant de bo passe el millor i ens quede una temporada d'òpera a l'alçada d'una ciutat com aquesta.

    Una abraçada i gràcies per la teua amabilitat.

    Pep

    ResponderEliminar
  14. Uff, cómo tiene usted el patio señor Atticus...
    A mí personalmente NO me gusta cómo dirige Plácido Domingo, eso sí, le agradezco el apoyo que siempre está dispuesto a ofrecer al PDLA y que siga como cnatante en activo.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Pues estamos totalmente de acuerdo, Peritoni.
      El patio animadillo, sí. Eso está bien si no se pierde la mínima educación.
      un abrazo y, como siempre, gracias por pasar por aquí.

      Eliminar
  15. Ara sí que no entenc res. Es programa la sarsuela Luisa Fernanda i es pretén contractar un repartiment molt notable amb Plácido Domingo, Celso Albelo, José Bros i, la valenciana del cap i casal, Isabel Rey. Independentment dels compromisos dels artistes, per què no els buscaren per a Maror? Per què l'estrena absoluta de Maror (representada) mereixia menys esforç econòmic i artístic que la sarsuela Luisa Fernanda? No entraré en difícils comparacions entre l'òpera de Palau i la sarsuela de Moreno Torroba però, almenys musicalment, Maror és molt més interessant. D'altra banda, si ve a les Arts, per fi, Isabel Rey, no seria millor que ens regalara una òpera? Precisament han programat Don Pasquale, una òpera que ella interpretà fa pocs anys a Zuric amb un gran resultat. Què voleu, veure a Isabel Rey en Luisa Fernanda o en Don Pasquale? En les dos. Jo també. A la Sierra, si fóra possible, que li oferisquen fer d'Abigaille en Nabucco. Sembla que no té compromís en abril-maig. Gràcies, Atticus, per les teues puntuals informacions.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracias a ti por tu comentario.
      La diferencia de repartos entre Maror y Luisa Fernanda responde básicamente a que en la primera se buscaba un reparto valenciano y fue el director musical el responsable del mismo.
      Yo también preferiría a Isabel en una ópera, aunque no sé si ella estaría dispuesta a cantar ahora un Don Pasquale.
      Y tampoco tengo muy claro que Nadine Sierra pudiese afrontar ahora mismo una Abigaille... pero vamos, es una opinión.
      Un saludo

      Eliminar
  16. Sí, gracias. Es la información que también han remitido a los abonados

    ResponderEliminar
  17. Atticus, se te ha olvidado comentar lo mejor dela nueva temporada: el 22 de noviembre ¡ACTUA CANTAJUEGOS! ahora sí que han subido el nivel

    ResponderEliminar
  18. http://www.elmundo.es/comunidad-valenciana/2014/08/13/53ea4f1622601d891d8b458b.html Adiós Helga, adiós Les Arts

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Independientemente de la parte de verdad que pueda haber en la noticia, no hay que dejar de lado que El Mundo lleva ya meses con una particular campaña de acoso y derribo contra Helga... Y Catalá... pues ya sabemos. Creo que es mas un: sacame ahora una noticia para que los que me hacen sombra en el partido vean que lo tengo todo controlado y que voy a por Helga, y que el ignorante pueblo se crea que estoy aquí siempre al pie del cañón.
      No dudo que Helga esté cansada y vaya a marcharse, pero estas "informaciones" no favorecen en nada cualquier proyecto de futuro. Y Catalá lo sabe, pero sólo le importa mirarse en su espejito mágico y que le digan lo lista que es.

      Eliminar
  19. Dos grandes sorpresas al leer este post:

    1º Que se defienda a Plácido Domingo como director de orquesta. Plácido como director es sencillamente LAMENTABLE. Sólo hay que hablar con cualquier músico de cualquier orquesta que ha estado bajo las órdenes de su batuta.

    2º Insinuar que Justo Romero es una persona honesta....me parece tan ridículo como exagerado. Cuando una persona es capaz de "Enchufar" a sus amigos en un estamento público sin garantías mínimas artísticas....esa persona está muy lejos de ser "honesta"...

    Saludos

    ResponderEliminar